close

Pacienți și
vizitatori

Găsește în această secțiune tot ce trebuie să știi înainte de a veni la Ovidius Clinical Hospital: cum ajungi la noi, cum decurge internarea/externarea, care sunt dotările rezervei, cum plătești serviciile medicale, ce se întâmplă cu datele tale personale, precum și alte informații folositoare.

  • Informații pentru pacienți / vizitatori / însoțitori

    Bun venit la Ovidius Clinical Hospital!

    Pentru ca experiența dumneavoastră în unitatea noastră să fie cât mai plăcută, este important pentru noi să vă facem cunoscut faptul că, Politicile OCH sunt centrate pe pacient, interesul superior al acestuia guvernând întreaga noastră activitate. În sprijinul celor de mai sus, trebuie respectate următoarele reguli:

    · La internare, pacienților nu le este permis să vină de acasă cu mâncare, pijamale sau medicamente. Pentru siguranța și sănătatea dvs., toate acestea sunt oferite de spital!

    · Accesul vizitatorilor este interzis pe secțiile spitalului. Comunicarea aparținătorilor cu pacienții internați se va face prin mijloace audio/video. Excepție de la această regulă o fac pacienții cu probleme locomotorii sau care nu se pot descurca singuri, cărora li se permite să fie însoțiți, cu respectarea tuturor măsurilor de siguranță.

    Vizitarea pacienților internați în Secția de Terapie Intensivă nu este permisă!

    În cadrul spitalului se interzice producerea de zgomote de orice natură care pot cauza disconfort pacienților internați.

    Va mulțumim pentru înțelegere!

  • Documente necesare internării la OCH

    Persoanele asigurate au nevoie de: 

    · bilet trimitere de la medicul de familie sau bilet de internare de la medicul specialist;

    · buletin de identitate;

    · dovada de asigurat/ cardul de sănătate.

    Persoanele neasigurate au nevoie de:

    · bilet trimitere de la medicul de familie;

    · bilet de internare de la medicul specialist;

    · buletin de identitate;

    · certificat de atestare fiscală (cum că nu au venit).

  • Înainte de a veni la OCH

    Înainte de a veni la OCH, este necesară programarea telefonică la numărul: 0241 480.400/401– număr cu tarif normal, disponibil din toate reţelele de telefonie.
    Recepția noastră vă va pune la dispoziţie toate informaţiile necesare referitoare la programul medicilor.

  • Cum puteți ajunge la OCH

    Ovidius Clinical Hospital este poziționat pe drumul național DN 2A, km 202+880, între localitatea Ovidiu și municipiul Constanța, cu acces ușor atât pentru locuitorii din ambele orașe, cât și pentru cei din împrejurimi (Mangalia, Medgidia, Tulcea, Hârșova). Accesul pacienților se poate realiza cu mijloacele de transport în comun dinspre orașele Ovidiu și Constanța, iar autoturismele personale beneficiază de o parcare bine structurată în jurul unității.

  • Internarea la OCH

    Internarea la OCH se produce doar în urma unui consult la un medic specialist din cadrul unității.

    Internările în cadrul Spitalului se fac începând cu ora 08:00, iar externările după ora 12:00.

    În momentul în care vă prezentați la OCH, trebuie să aveți asupra dumneavoastră:

    - biletul de trimitere de la medicul de familie;

    - cardul de sănătate;

    - actele personale (BI/CI sau pașaport);

    - obiecte de igienă personală.

  • Plata la OCH

    Serviciile medicale OCH pot fi plătite în rate cu cardul Star BT.

    În parteneriat cu Banca Transilvania, Ovidius Clinical Hospital oferă pacienților săi posibilitatea de a plăti în rate serviciile medicale și chirurgicale de care beneficiază în cadrul spitalului.

    Avantaje în exclusivitate pentru pacienții spitalului:

    - Plata în 6 rate fixe fără dobândă cu cardul Star BT (valabil pentru posesorii de card Banca Transilvania)

    - 3% din sumă revine la client - puncte Star BT (punctele pot fi folosite pentru cumpărături la partenerii BT)

    - Aprobarea cardului în 24 de ore (la cel mai apropiat sediu Banca Transilvania)

    Pentru informații despre cum puteți accesa cardul Star BT pentru serviciile medicale OCH, vă rugăm să contactați recepția spitalului la număr de telefon 0241 480 400.

  • Dotările rezervei OCH

    Rezerva este dotată cu: televizor, internet WiFi, grup sanitar propriu, sistem de nurse-call și instalație de oxigen.

  • Externarea la OCH

    Pacienții sunt informați cu privire la data externării de către medicul specialist.

    Documente primite la externare:

    - bilet de externare;

    - scrisoare medicală;

    - rețetă (dacă este nevoie);

    - concediu medical (la nevoie);

    - adeverință medicală.

    Plata serviciilor la externare se face pe baza documentelor eliberate de asistenta de secție iar aceasta poate fi efectuată cash sau prin card.

    Pentru achitarea serviciilor medicale prin ordin de plată, vă rugăm să vă adresați serviciului de contabilitate al OCH, între orele 8.00 și 16.00, de luni până vineri. 

  • Drepturile și obligațiie pacienților conform Legii 46/2003

    Drepturile pacienților

    Dreptul la informare asupra asistenței medicale:

    Au dreptul de a fi informați asupra serviciilor și metodelor terapeutice de care au nevoie și de posibilitӑțile spitalului de a le oferi;

    Au dreptul la adresabilitate liberӑ la asistențӑ medicalӑ, conform prevederilor legale;

    Pacienții au dreptul de a cunoaște identitatea, statutul profesional și calificarea celor care asigurӑ servicii de sӑnӑtate;

    Pacienții au dreptul de a fi informați asupra facilitӑților de care dispune spitalul pentru asistența personalӑ, siguranța și confortul sӑu.

    Dreptul la îngrijire, ce include:

    Pacienții au dreptul la îngrijirea sӑnӑtații la cel mai înalt standard, indiferent de statut social, vârstӑ, sex, etnie, religie sau convingeri politice;

    Respectarea percepțiilor în privința bolii, îngrijirii și tratamentului;

    Posibilitatea de a lua decizii referitoare la îngrijirea lor în cunostințӑ de cauzӑ, împreunӑ cu personalul medical;

    Au dreptul de a avea în apropiere și de a participa la îngrijirea lor un aparținӑtor (o rudӑ sau o persoanӑ apropiatӑ) pe durata spitalizarii.

    Dreptul de acces la informațiile de naturӑ medicalӑ legate de persoana lor prin intermediul persoanelor din echipa medicalӑ și al biletului de externare:

    Dreptul de a fi informați în legӑtura cu starea sӑnӑtații lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul și prognoza afecțiunii;

    Informațiile se aduc la cunoștința pacientului într-o manierӑ adecvatӑ capacitӑții lui de intelegere. În cazul cetӑțenilor strӑini, aceștia au dreptul de a primi informații într-o limbӑ oficialӑ, sau prin intermediul unui traducӑtor daca nu cunosc o limbӑ oficialӑ;

    Au dreptul de a exprima liber opiniile cu privire la îngrijirile acordate în spital.

    Dreptul la intimitatea și confidențialitatea tuturor informațiilor personale și medicale:

    Informațiile medicale si identitatea pacientului sunt accesibile numai persoanelor care îl îngrijesc în mod nemijlocit;

    Informațiile confidențiale sunt divulgate cu consimțӑmântul expres al pacientului sau în cazul cercetӑrilor penale.

    Dreptul de a fi informat cu privire la relația pacient-spital:

    Informarea pacientului cu privire la reglementӑrile legale, inclusiv asupra tarifelor practicate pentru servicii;

    Au dreptul sӑ le fie respectate credințele, convingerile morale, culturale și religioase;

    Au dreptul sӑ fie tratați cu atenție, considerație și profesionalism.

    Pacienții au dreptul de a li se examina și rezolva plângerile într-o maniera justӑ, eficientӑ, promptӑ și de a fi informați asupra rezultatului.


    Obligațiile pacienților


    Pacienții au urmӑtoarele obligații:

    Să prezinte la internare Cartea de Identitate și documente care să ateste calitatea de asigurat;

    Să respecte programul de vizită (între orele 15-18) pentru a nu perturba activitatea personalului medical și liniștea celorlalți pacienți;

    Să respecte ordinea, curățenia și liniștea din spital;

    Să nu fumeze în spital;

    Să respecte regulile de igienă personale și colective – conform recomandărilor personalului medical din spital;

    Să poarte echipament de spital și să nu părăsească incinta spitalului în acesta;

    Să respecte intimitatea și confidențialitatea celorlalți pacienți;

    Să respecte regimul alimentar indicat de medic;

    Să respecte tratamentul și indicațiile medicului curant;

    Să nu introducă și să nu consume băuturi alcoolice;

    Să respecte măsurile de prevenire și combatere a bolilor cu transmitere;

    Să respecte condițiile de disciplină ale spitalului;

    Să folosească cu grijă bunurile ce îi sunt puse la dispoziție, orice degradare fiind supusă regulilor de drept civil;

    Să se adreseze în mod civilizat personalului medico-sanitar.
  • Contractul cu CJAS Constanța

    Servicii medicale contractate în relație cu CJAS Constanța:

    Asistență medicală ambulatorie pe specialități clinice (ortopedie, chirurgie generală)

    Asistență medicală ambulatorie pe specialități clinice și de recuperare (medicină fizică și balneologie)

    Asistență medicală spitalicească – spitalizare continuă decontată în sistem DRG în următoarele specialități: chirurgie generală, ortopedie, chirurgie toracică, urologie, chirurgie vasculară, cardiologie, medicină internă, gastroenterologie, endocrinologie, neurologie;

    Servicii medicale de spitalizare de zi în următoarele specialități medicale: cardiologie, medicină internă, gastroenterologie, endocrinologie, neurologie

    Program național de oncologie – subprogramul de tratament medicamentos al bolnavilor cu afecțiuni oncologice – decontarea medicamentelor citostatice

    Recuperare și reabilitare medicală: pachet servicii CAS standard (4 proceduri/zi) pentru 10 zile de tratament.

    OCH nu percepe coplată.

    Tarife asistență medicală ambulatorie clinică 2024

    Pachet minimal de servicii medicale pentru asistență medicală spitalicească

    Pachetul de bază de servicii medicale în asistență medicală spitalicească - Spitalizare de zi- Lista B.1

    Pachetul de bază de servicii medicale în asistență medicală spitalicească - Spitalizare de zi- Lista B.2

    Pachetul de bază de servicii medicale în asistență medicală spitalicească - Spitalizare de zi- Lista B.3.1

    Pachetul de bază de servicii medicale în asistență medicală spitalicească - Spitalizare de zi- Lista B.3.2

    Pachetul de bază de servicii medicale în asistență medicală spitalicească - Spitalizare de zi- Lista B.4.1

    Pachetul de bază de servicii medicale în asistență medicală spitalicească - Spitalizare de zi- Lista B.4.2

    Pachetul de bază de servicii medicale în asistență medicală spitalicească pentru afecțiuni cronice 

    Pachetul de servicii medicale de bază în asistență medicală ambulatorie de medicină fizică și de reabilitare în bazele de tratament

    Pachetul de servicii medicale de bază în asistența medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile paraclinice

    Spitalizarea Continuă - sistem DRG

    Pachetul de baza de servicii și serviciile acordate asiguraților în cadrul Planului național de prevenire și combatere a cancerului aprobat prin Legea nr. 293/2022, cu modificările și completările ulterioare Servicii diagnostice şi terapeutice

    Pachetul de servicii medicale în asistența medicalӑ ambulatorie de specialitate pentru specialitӑți clinice


  • Condiții de acces mass-media

    Accesul mass-mediei în spital se realizează în următoarele condiții:

    În cazul în care are acreditare din partea conducerii spitalului

    La solicitarea cu acordul mass-mediei

    Acreditarea se realizează în urma solicitării ziaristului respectiv care va trebui să prezinte o delegație din partea conducerii organului de presa și să se angajeze să respecte prevederile prezentei proceduri.


    Indiferent dacă a obținut acreditarea sau face o solicitare de acces în spital accesul; se va realiza astfel:

    Ziaristul va solicita accesul în spital și va menționa scopul accesului.

    Ziaristul va indica data accesului.

    Accesul se realizează numai dupa obținerea acordului din partea conducerii spitalului.

    La data indicată în solicitare ziaristul este preluat de la recepție de un reprezentant desemnat de către conducerea spitalului, va fi echipat corespunzător și va fi condus în zona administrativă. Acolo i se va răspunde la întrebări și va obține informațiile solicitate în măsura în care acestea nu sunt confidențiale.

    Contactarea unui anumit pacient este interzisă fără acceptul pacientului.

    În cazul în care pacientul acceptă dialogul cu presa, medicul curant va indica durata întrevederii.

    Realizarea de imagini în interiorul spitalului se poate realiza numai cu acordul conducerii.


    Purtător de cuvânt desemnat: Dr. Mociu Stelian Ilie – 0241.480.400

  • Măsuri de siguranță pe perioada pandemiei
    Informații despre măsurile implementate de OCH pentru ca dumneavoastră să fiți în siguranță în contextul pandemiei cu virusul SARS-Cov-2 (click pentru detalii)
  • Informații despre investigații medicale cu Raze X

    Pacienții cărora le sunt recomandate investigații imagistice, care presupun utilizarea razelor X, trebuie să știe că aceste investigații sunt mult mai sigure în prezent datorită tehnologiei avansate, aparaturii performante și nu în ultimul rând datorită pregătirii medicilor din departamentul de radiologie și imagistică medicală. Mai multe informații cu privire la Radiațiile X găsiți în link-ul de mai jos.

    Informații despre investigații medicale cu Raze X
  • Consumul de antibiotice

    Consumul de antibiotice per pacient de la deschiderea spitalului, în fiecare an este monitorizat îndeaproape și cuantificat în următoarele cifre:
    - în anul 2014, la 1.170 pacienți internati s-au administrat 8742 doze de antibiotic;
    - în anul 2015, la 1.555 pacienți internați s-au administrat 13266 doze de antibiotice;
    - în anul 2016, la 2.424 pacienți internați s-au administrat 12.936 doze de antibiotice;
    - în anul 2017, la 3141 de pacienți internați s-au administrat 15284 doze de antibiotice;
    - în anul 2018, la 3518 de pacienți internați s-au administrat 15707 doze de antibiotice;
    - în anul 2019, la 3594 pacienți internați, s-au administrat 13251 doze de antibiotice;
    - în anul 2020, la 3811 pacienți internați s-au administrat 15176 doze de antibiotice.