och-loader

5 recomandări să te bucuri de sărbători copios și să rămâi sănătos

Tradițional, românii se bucură de sărbători prin excese: mânâncă și beau mult. E și de înțeles, bucatele noastre sunt absolut delicioase și dacă obiceiul zice că trebuie să te înfrupți din toate din belșug, puțini sunt cei care se opun.

Din păcate, doar cei tineri și fără boli cronice pot face aceste excese fără consecințe foarte mari pentru organismul lor. Ceilalți pot dobândi noi afecțiuni în urma unei perioade de alimentație și alcool exagerate sau își pot agrava afecțiunile pe care le au deja. Pe lângă excesele alimentare și abuzul de alcool, se alătură și lipsa efortului fizic, dar și consumul de tutun. Toți acești factori suprasolicită organismul mai mult decât ar trebui.

Mâncatul în exces poate determina apariția unor afecțiuni digestive grave, mai ales celor care au deja sensibilități. Persoanele cu diabet ar trebui, de asemenea, să aibă foarte mult grijă la cum se alimentează și sub nicio formă să nu își întrerupă tratamentul. Cei care au probleme de natură cardiacă e foarte bine să evite grăsimile. Acestea favorizează formarea de cheaguri care pot duce la un atac vascular cerebral sau infract micocardic. Și mai trebuie să afli și că sarea folosită din abundență în alimentele de sărbători poate agrava bolile cardiovasculare.

Abuzul de alcool agravează afecțiunile ficatului, dar și cele ale stomacului, esofagului sau vezicii biliare. Deși poate fi foarte greu să reziști tentației, dacă ai o suferință ce poate fi agravată de alcool, încearcă să te abții sau să consumi foarte puțin. Gândește-te la consecințe și nu uita, există alternative foarte sănătoase pe care le poți adopta pentru sărbători cu adevărat fericite!

Iată 5 măsuri pe care le poți lua să nu suferi de probleme de sănătate de sărbători:

  1. Odihnește-te! Aceste zile sunt dedicate și odihnei și ai face foarte bine să profiți de acest lucru. Lipsa somnului te poate irita și afecta atât fizic, cât și psihic. Nu abuza nici de cafeină, chiar dacă o cafea pare un remediu la îndemână.
  2. Bea apă! Nu trebuie să bei apă mai mult decât poți dar trebuie să ai grijă să fii hidratat mereu. Acest lucru ajută digestia, dar și consumul de alcool poate fi ponderat dacă bei destulă apă. Și nu uita! Și acoolul trebuie consumat moderat!
  3. Mănâncă și fructe și legume proaspete! Dacă asociezi carnea cu o porție sănătoasă de salată ai să vezi că digestia ta va fi mult mai ușoară și nici nu te vei speria de kilogramele în plus acumulate de sărbători. Farfuria ta de mâncare trebuie să conțină toate grupele de mâncare în proporțiile corecte și nu abuza doar de carne și carbohidrați.
  4. Mănâncă moderat! Mai bine puțin și des decât mult și de-o dată. Aceasta este o recomandare foarte importantă pentru pofticioși. Dacă vrei să mănânci din toate, o poți face moderat pentru a nu șoca organismul, cu pauze între feluri de cel puțin jumătate de oră.
  5. Ieși la plimbare după masă! O plimbare ușoară de minim jumătate de oră îți va ajuta digestia pentru că nici sportul în exces nu face bine după o masă copioasă.

Dacă ții cont de aceste recomandări vei avea parte de sărbători liniștite, fără riscul unor vizite la spital. Sărbători fericite și multă sănătate!