och-loader

Termeni și condiții pentru telemedicină

Termeni și condiții pentru telemedicină

Serviciul medical de prevenție și de consiliere medicală online reprezintă servicii din categoria telemedicinei, care oferă posibilitatea unei interacțiuni între pacienți și medici în mediul online, prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare, fie că vorbim de telefon mobil, tabletă, laptop sau desktop. Serviciul medical de prevenție și de consiliere medicală online este disponibil ca o alternativă a consultațiilor în prezența pacientului în cabinetul medicului, și nu își propune să înlocuiască consultul medical de specialitate și este limitat în ceea ce privește posibilitatea de diagnosticare. Aceste servicii sunt puse la dispoziția pacienților de către Ovidius Clinical Hospital pe perioada stării de urgență, perioadă în care pacienților le este recomandat să rămână în casă.


Recomandările cu caracter medical transmise de medici în urma consilierii medicale online sunt date doar pe baza simptomelor pe care dumneavoastră le descrieți. Este răspunderea pacientului să ofere o descriere cât mai corectă sau completă a simptomelor, a stării generale de sănătate, a medicației folosite sau tratamente indicate de alți medici și neurmate în totalitate, istoric medical și orice alți posibili factori externi cu care pacientul a intrat în contact (ex. persoane cu afecțiuni transmisibile, călătorii, substanțe de orice natură etc).


În situația în care pacienții au nevoie de recomandări medicale din partea unui medic din cadrul OCH, se poate accesa acest serviciu însă pacienții își asumă responsabilitatea informațiilor transmise și certifică veridicitatea lor precum și timpul efectuării lor ca fiind unul recent pentru a primi o recomandare mai precisă din partea medicului.

Menționăm că aceste servicii nu reprezintă un consult medical și că un tratament medical poate fi recomandat cu exactitate doar în urma unui consult ce urmează să fie prestat în cadrul policlinicii sau a spitalului, urmând astfel să fie stabilit un diagnostic clar.


Ținând cont de faptul că acest serviciu se va face prin intermediul unei conexiuni telefonice sau online trebuie ținut cont de limitările legislative și tehnologice. Prin solicitarea și accesarea acestui serviciu declarați că ați luat la cunoștință întru totul despre aceste limitări, precum sunt explicate și în prezentul document.


În urma solicitării dumneavoastră de a beneficia de serviciile de medicale de prevenție și de consiliere medicală online veți primi un mail în care vi se va explica în mod direct procedura de plată, suma de plată, serviciile exacte pe care le-ați solicitat și detaliile cu privire la procedura pe care trebuie o urmați pentru a accesa acest serviciu de consiliere, având ca scop posibilitatea de a vă oferi o consultație din partea unui medic specialist din cadrul Ovidius Clinical Hospital în perioada situației de criză, în care există restricții de a părăsi domiciliul.


În cazul în care doriți ca acestă sesiune de consiliere să se desfășoare și video nu doar audio este necesar accesul la o cameră video și un microfon funcționale, precum și la o conexiune internet care să permită interacționarea cu medicul. Ovidius Clinical Hospital nu își asumă nicio răspundere în cazul în care consilierea medicală online nu se poate desfășura sau este întreruptă din pricina echipamentelor sau conexiunii de intenet a pacientului, caz în care veți fi contactat de personalul OCH pentru a reprograma această sesiune pentru o dată ulterioară.


Ședințele de consiliere medicală se vor desfășura online și vor fi oferite de către medicii Ovidius Clinical Hospital, în primul rând din cabinetele medicale aflate în spitalul OCH în care își desfășoară activitatea și în cazuri speciale de la domiciliu, cu asigurarea confidențialității medic-pacient. Pacientul este, la rândul său, responsabil pentru asigurarea confidențialității în spațiul de unde accesează consultația.


Rețeaua de comunicații, echipamentele, inclusiv cele audio-video, prin care OCH oferă consilierea medicală online sunt securizate, iar accesarea de către medic a sesiunii de consultație se face prin credențiale unice puternice. Vă rugăm să vă asigurați că și rețeaua dumneavoastră are implementate măsuri de securitate.


Softul utilizat este Microsoft Teams. Pentru mai multe detalii vă rugăm consultați termenii și condițiile Microsoft pentru utilizarea aplicației diponibili la "Microsoft Teams Online".


Pentru accesarea serviciului, puteți instala în prealabil aplicația gratuită de comunicare Microsoft Teams pe telefon sau PC, disponibilă pentru sistemele de operare Windows, Linux, MacOS, iOS, Android, precum și în versiunea Teams web client, compatibilă cu cele mai populare browsere web sau puteți accesa direct link-ul transmis fără aplicație.


Accesarea aplicației de către pacienți se va face în format Vizitator, fără a fi necesară crearea unui cont individual. Datele vor fi prelucrate prin intermediul Microsoft Teams și vor tranzita serverele Microsoft localizate pe teritoriul Uniunii Europene.


Pot exista cazuri când se va prelua/procesa imaginea sau amprenta vocală, aceasta fiind folosită doar în scopul prestării serviciului. Imaginile prelucrate urmează a fi stocate pe server-ul nostru aflat pe teritoriul UE.


Este interzisă înregistrarea/stocarea și redarea imaginii de către pacienți.


La fiecare accesare de către un utilizator a paginii de consiliere online și la fiecare deschidere a unui fișier, datele de acces sunt salvate și/sau, după caz, parțial de către terți sub forma unor fișiere de tip protocol. Fiecare set de date cuprinde: pagina de internet de pe care accesați pagina noastra, adresa IP, data și ora accesului, solicitarea clientului, codul de răspuns http, cantitatea de date transferată, informații despre programul de navigare și sistemul de operare folosit de dumneavoastră.


Prin intermediul localizării geografice, cu ajutorul adresei IP, este posibilă din punct de vedere tehnic estimarea locației utilizatorului de internet. Anumite date de trafic (cum sunt adresele IP sau alți identificatori ai dispozitivelor cu care ne accesați site-ul) pot fi în anumite circumstanțe date cu caracter personal și pe care le vom trata ca atare. Toate aceste informații le găsiți și în Politica de cookies de pe site.


Beneficiați de consiliere medicală prin serviciul de telemedicină și de sfaturile avizate ale medicilor specialiști din cadrul Ovidius Clinical Hospital din confortul locuinței dumneavoastră. Pe perioada stării de urgență și a izolării / autoizolării la domiciliu puteți apela la serviciile de consiliere medicală online puse la dispoziția dumneavoastră de Ovidius Clinical Hospital. Modalitatea de accesare a serviciilor este simplă și la îndemâna oricui deține un computer cu microfon, difuzor și eventual webcam sau un dispozitiv mobil cu conexiune la internet. Tot ce trebuie să faceți este să urmați pașii notați mai jos:

  • Alegeți una dintre cele două variante de contact: fie sunați dumneavostră direct în call center OCH la 0241.480.400 pentru o programare, fie completați formularul de pe pagina de informare despre Telemedicină la OCH, urmând ca apoi să fiți contactat de una dintre colegele nostre pentru a stabili o programare.
  • În urma apelului telefonic veți primi pe email informații despre programarea online, link-ul pentru efectuarea plății cu cardul și instrucțiuni pentru a intra în contact cu medicul prin telemedicină. Consultațiile care se pot oferi implică o stare destul de bună a pacientului, ținând cont de faptul că medicul nu poate efectua un examen clinic complet (nu vor putea fi făcute măsurători ale semnelor vitale, nu vor putea fi obținute date clinice în urma palpării sau auscultației pacientului). Este indicat ca simptomele prezentate de pacienți să fie recent apărute, cel mult de câteva zile.
  • Pentru transferul documentelor medicale pe care le dețineți deja veți beneficia de consiliere din partea personalului OCH pentru a face acest transfer anterior momentului stabilit pentru a intra în direct cu medicul.
  • Puteți solicita și control după vizite anterioare, pentru interpretarea rezultatelor analizelor și eventual evaluarea modului în care decurge tratamentul deja prescris.
  • După ce aveți dovada plății și ați făcut transferul documentelor veți urma instrucțiunile primite pe e-mail pentru a discuta direct cu medicul la care v-ați programat cu 15 minute înainte de ora stabilită pentru a vă asigura că aveți conexiune bună la internet.
  • Intrați în direct cu medicul ales și solicitați răspunsuri pentru problemele de sănătate pentru care ați dorit acestă consiliere și în baza informațiilor oferite de dumneavoastră atât verbal cât și prin documentele medicale transmise anterior, în urma acestei consilieri medicale online veți primi o recomandare pe mail din partea medicului.
  • După finalizarea acestei consilieri online, personalul OCH vă stă la dispoziție pentru a vă facilita accesul rapid la alte servicii medicale de care aveți nevoie. 



Pacientul este rugat să țină seama de recomandările făcute de medic și să nu le depășească. Medicul curant și OCH își declină orice răspundere în cazul în care pacientul nu urmează aceste recomandări. În cazurile în care recomandările efectuate în cadrul consultaței nu îmbunătățesc simptomele prezentate, pacientul are datoria de a solicita o nouă opinie. Dacă simptomele se agravează sau apar reacții adverse la medicametele recomandate pacientul va apela serviciul de urgență 112.


Pentru folosirea serviciului de consiliere online se aplică, cu modificările de rigoare, toate regulile de accesare a serviciilor OCH.


Serviciul de consultații online este disponibil ca o alternativă a consultațiilor în prezența pacientului în cabinetul medicului. Accesarea acestui serviciu reprezintă consimțământul pacientului pentru prelucrarea imaginii și vocii sale în condițiile expuse mai sus, precum și acceptarea tuturor termenilor și condițiilor incluse în prezentul document.


Pentru orice detalii suplimentare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de către OCH, puteți consulta "Politica pentru protecția datelor cu caracter personal".