logo
    • 20.08.2014

    Drepturile și obligațiie pacienților conform Legii 46/2003

    Drepturile pacienților

    • Dreptul la informare asupra asistentei medicale:
    • Au dreptul de a fi informati asupra serviciilor si metodelor terapeutice de care au nevoie si de posibilitatile spitalului de a le oferi;
    • Au dreptul la adresabilititate libera la asistenta medicala, conform prevederilor legale;
    • Pacientii au dreptul de a cunoaste identitatea, statutul profesional si calificarea celor care asigura servicii de sanatate;
    • Pacientii au dreptul de a fi informati asupra facilitatilor de care dispune spitalul pentru asistenta personala, siguranta si confortul sau.
    • Dreptul la ingrijire, ce include:
    • Pacientii au dreptul la ingrijirea sanatatii la cel mai inalt standard, indiferent de statut social, varsta, sex, etnie, religie sau convingeri politice;
    • Respectarea perceptiilor in privinta bolii, ingrijirii si tratamentului;
    • Posibilitatea de a lua decizii referitoare la ingrijirea lor in cunostinta de cauza, impreuna cu personalul medical;
    • Au dreptul de a avea in apropiere si de a participa la ingrijirea lor un apartinator (o ruda sau o persoana apropiata) pe durata spitalizarii.
    • Dreptul de acces la informatiile de natura medicala legate de persoana lor prin intermediul persoanelor din echipa medicala si al biletului de externare:
    • Dreptul de a fi informati in legatura cu starea sanatatii lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul si prognoza afectiunii;
    • Informatiile se aduc la cunostinta pacientului intr-o maniera adecvata capacitatii lui de intelegere. In cazul cetatenilor straini, acestia au dreptul de a primi informatii intr-o limba oficiala, sau prin intermediul unui traducator daca nu cunosc o limba oficiala;
    • Au dreptul de a exprima liber opiniile cu privire la ingrijirile acordate in spital.
    • Dreptul la intimitatea si confidentialitatea tuturor informatiilor personale si medicale:
    • Informatiile medicale si identitatea pacientului sunt accesibile numai persoanelor care il ingrijesc in mod nemijlocit;
    • Informatiile confidentiale sunt divulgate cu consimtamantul expres al pacientului sau in cazul cercetarilor penale.
    • Dreptul de a fi informat cu privire la relatia pacient-spital:
    • Informarea pacientului cu privire la reglementarile legale, inclusiv asupra tarifelor practicate pentru servicii;
    • Au dreptul sa le fie respectate credintele, convingerile morale, culturale si religioase;
    • Au dreptul sa fie tratati cu atentie, consideratie si profesionalism.
    • Pacientii au dreptul de a li se examina si rezolva plangerile intr-o maniera justa, eficienta, prompta si de a fi informati asupra rezultatului.

     

    Obligațiile pacienților

     

    Pacientii au urmatoarele obligatii:

    • De a respecta conditiile de disciplina ale spitalului;
    • De a folosi cu grija bunurile ce ii sunt puse la dispozitie, orice degradare fiind supusa regulilor de drept civil;
    • De a nu fuma in rezerva sau pe holurile spitalului;
    • De a nu consuma si introduce bauturi alcoolice in spital;
    • De a purta echipamentul de spital si de a nu parasi incinta spitalului in aceasta tinuta;
    • De a respecta regimul alimentar indicat de medic;
    • De a pastra curatenia in rezerva si spatii comune;
    • De a se adresa in mod civilizat personalului medico-sanitar.
  • Chestionar satisfacție

    Ai fost pacientul nostru? Părerea ta contează pentru noi. Completează formularul de satisfacție adresat pacienților și noi vom avea o vedere de ansamblu a ceea ce trebuie sa imbunătățim.

    Detalii
  • Dicționar medical

    Pentru a putea ințelege termenii medicali mai bine vizualizați dicționarul nostru.

    Detalii
  • Program

    • Luni - Vineri
      08.00-21.00
    • Sambăta
      08.00-15.00
    • Spital
      Program permanent cu 2 linii de gardă în specialitățile chirurgie generală și anestezie, terapie intensivă.